PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : سوال در مورد حداقل فاصله ترکهای پی سی بی برای ولتاژ5 تا 10 ولت و جریان زیر100 میلی



stackprograme
21-04-2016, 15:35
سلام دوستان امروز یک برد پی سی بی حداکثر 100 میلی امپری،ولتاژبین 5 تا 10 ولتی طراحی کردم.
مینیم track width .254mmوcelarance =.2 mm و neck down smd 50% می خواستم بدونم این برد ما یک خورده قطعاتش زیاده با استاندارد چک کردم تطابق داشته
من تجربه ساخت پی سی بی نداشتم،کارم برنامه نویسی بوده ....
می خواستم بدونم این ابعاد داخل عمل یعنی پی سی بی زدن مشکلی که پیش نمیاد؟برای یک برد ارم stm32f407 مثلا نویزی بشه
نمی دونم کار نکنه...یا هزچیز دیگه
مخصوصا اونجایی که مجبور شدم neck down smd 50% نازک شده کار خراب نکنه اخه این اینه .15 mm شده
بزرگان راهنمایی کنید با تشکر

sarbaz13
21-04-2016, 21:04
سلام
نه مشکلی ایجاد نمیکنه
شما ترک قسمت های تغذیه رو فقط پهناشو بزرگتر بگیر و سعی کن مدارتو پلیگان کنی

hajar1272
21-04-2016, 22:23
سلام به نظر من به دقت کار شرکتی که برای ساخت سفارش می دین هم بستگی داره معمولا حداقل فاصله 0.25mm و حداقل ضخامت هم 0.25mm هست ولی بعضی جاها ضخامت مس pcb کم هست حالا شما برد رو سفارش می دین و مثلا تو تست می خواین یه قطعه ای رو دمونتاژ کنید یه بار که قلع کش رو زدین رو برد ترکش بلند می شه ... شما سعی کن حداقل ضخامت رو 0.3mm و حداقل فاصله رو 0.3mm بدین ... و قسمت تغذیه رو ضخامت بیشتری بدین ... در ضمن پلیگان رو هم که می دین بردتون که چاپ رنگی نداره برا تست هست درسته ؟؟ حواستون باشه که پلی گان با قطعاتتون اتصال نکنه نمی دونم چه مثالی بزنم براتون ....قطعه اس ام دی موقع مونتاز خیلی اذیت می کنه پلی گان رو با فاصله بیشتر از پایه های اس ام دی مثلا همون ای سی اس تی امتون بدین ووووو خیلی نکات دیگه ...کلا پی سی بی کشیدن در عین راحتی نکته زیاد داره مثلا پایه پروگرامر رو نیاد زیاد از ای سی فاصله بدین ...