NOTICE توجه: این یک موضوع قدیمی است که آخرین پست ارسالی آن مربوط به 2922 روز قبل است . لطفا فقط پاسخ ها ، سوالات و درخواست های 100 درصد مرتبط را به آن ارسال کنید و برای درخواست ها و سوالات جدید موضوع جدیدی را ایجاد کنید
صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 1 به 20 از 29

موضوع: معرفی محلول برای حل کردن کاغذ

  1. #1
    مدیرکل انجمنها
    تاریخ عضویت
    May 2011
    نام
    احسان صفامنش
    نوشته ها
    1,763
    تشکر
    919
    تشکر شده 2,261 بار در 1,056 پست

    پیش فرض معرفی محلول برای حل کردن کاغذ

    سلام دوستان
    امروز یاد دوران چاپ بورد با پرینتر و کاغذ افتادم و البته این بار هوس کردم آیسی 100 پایه چاپ کنم!!!!!! at91sam7x256. به به.
    مسئله اینه قبلا از کاغذهای روغنی استفاده میکرم و کمی از رنگ پخش میشد اما تاثیر منفی نداشت اما حالا فاصله ی پایه ها 12 هست و کاغذ روغنی چون رنگ پخش میشه، جواب نمیده.
    اومدم و گفتم باید این تکنولوژی ارتقا پیدا کنه و مشکل پخش شدن رنگ حل بشه. همین جا اگر کسی راهی بلده لطفا بگه.
    خودم برای آزمایش اومدم با کاغذ a4 معمولی پرینت گرفتم و با اتو چسبوندم و خیس کردم و در زمان سابیدن کاغذ دیدم به به عجب دقتی یعنی واقعا هر چی رو کاغذ چاپ شده بود دقیقا روی برد چسبیده بود و دریغ از یکم پخش شدن رنگ. حتی برای sam7x عالی بود. اما اما اما... یه مشکل بزرگ وجود داشت. وقتی که سابیدن کاغذ رو ادامه میدادم بر خلاف کاغذ روغنی، رنگ کاغذ معمول کنده میشد. حیف اون همه دقت.
    گفتم اگر بشه این مرحله ی سابیدن کاغذ رو حذف کرد و برای این کار از محلولی چیزی استفاده کنیم، عالی میشه.

    از دوستان کسی میدونه با چی میشه کاغذ رو حل کرد ولی رنگ پرینتر لیزری بمونه؟؟؟؟ اگر این مشکل حل بشه پیشرفت شگرفی در چاپ بورد با روش پرینتر لیزری خواهیم داشت.
    ویرایش توسط esisafa : 19-05-2014 در ساعت 01:24

  2. # ADS
    Circuit advertisement
    تاریخ عضویت
    Always
    نام
    Advertising world
    نوشته ها
    Many
     

  3. #2
    کاربر فعال processor آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2010
    نام
    محمد صداقتی
    نوشته ها
    171
    تشکر
    124
    تشکر شده 262 بار در 120 پست

    پیش فرض

    سلام
    با همون کاغذ روغنی هم میشه این کار رو انجام داد
    من تا حالا مشکل پخش رنگ نداشتم با پرینتر رزولوشن 800*600 هم خوب جواب گرفتم و واسه سری lpc برد زدم تمیز در اومد با حوصله انجام بدی عالیه
    اگه عکسشون رو پیدا کردم تو همین پست میذارم

    اما اگه میخواین روی یه روش جدید کار کنین اون یه حرف دیگه است

  4. تشکرها از این نوشته :


  5. #3
    مدیرکل انجمنها
    تاریخ عضویت
    May 2011
    نام
    احسان صفامنش
    نوشته ها
    1,763
    تشکر
    919
    تشکر شده 2,261 بار در 1,056 پست

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط processor نمایش پست ها
    سلام
    با همون کاغذ روغنی هم میشه این کار رو انجام داد
    من تا حالا مشکل پخش رنگ نداشتم با پرینتر رزولوشن 800*600 هم خوب جواب گرفتم و واسه سری lpc برد زدم تمیز در اومد با حوصله انجام بدی عالیه
    اگه عکسشون رو پیدا کردم تو همین پست میذارم

    اما اگه میخواین روی یه روش جدید کار کنین اون یه حرف دیگه است
    میشه جزئیات روش خودتون بگید لطفا. کاغذ رو خیس میکنید و میسابید یا هنوز داغه از برد جدا میکنید؟ تنظیمات پرینتر لازم نیست تغییر کنه و کمرنگ پررنگ کنیم؟

  6. #4
    مدیر کل انجمن ها morteza_rk آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Apr 2009
    نام
    مرتضی رحیمی کردمحله
    نوشته ها
    2,071
    تشکر
    2,376
    تشکر شده 2,899 بار در 1,263 پست

    پیش فرض

    سلام دادا

    مگه با پرینتر جوهر افشان پرینت می گیری؟

    برای کاغذ گلاسه (روغنی) باید از پرینترهای لیزری استفاده کنی که مشکل پخش رنگ نداشته باشن.
    .
    اَللّهُمَ صَلّ عَلی مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد وَ عَجّل الفَرَجَهُم


    وبلاگ شخصی من

  7. #5
    مدیرکل انجمنها
    تاریخ عضویت
    May 2011
    نام
    احسان صفامنش
    نوشته ها
    1,763
    تشکر
    919
    تشکر شده 2,261 بار در 1,056 پست

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط morteza_rk نمایش پست ها
    سلام دادا

    مگه با پرینتر جوهر افشان پرینت می گیری؟

    برای کاغذ گلاسه (روغنی) باید از پرینترهای لیزری استفاده کنی که مشکل پخش رنگ نداشته باشن.
    سلام
    نه با پرینتر لیزری پاناسونیک چاپ میکنم. وقتی با اتو روی بورد حرارت میدم مقدار کمی پخش میشه که برای sam7x باعث میشه پایه ها خراب بشه.
    شما کاغذ رو بعد سرد شدن با آب میشورید یا هنوز داغه از برد جدا میکنید یا وقتی سرد شد جدا میکنید

  8. #6
    Banned
    تاریخ عضویت
    Apr 2013
    نام
    صادق علی بخشی
    نوشته ها
    1,148
    تشکر
    1,183
    تشکر شده 1,276 بار در 702 پست

    پیش فرض

    سلام
    اقای احسان دلیل اینکه از کاغذ روغنی استفاده میشه اینکه رنگ رو جذب نکنه و راحت تر به برد منتقل کنه
    راستی شما فیبر رو خوب سنباده میزنید؟
    اگر وقت بزاری و با لامینت کارکنی بهتره
    من خودم دنبالش بودم ولی زیاد ارزش نداشت برام
    راستی این سایت هم میتونه مفید باشه
    http://felezyab.persianblog.ir/post/45/
    ویرایش توسط sadeghbakhshi : 19-05-2014 در ساعت 13:04

  9. کاربران : 2 تشکر کرده اند از شما sadeghbakhshi برای ارسال این پست سودمند:


  10. #7
    مدیر انجمن sobhan537 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    نام
    عبدالملکی
    نوشته ها
    1,084
    تشکر
    3,098
    تشکر شده 804 بار در 495 پست

    پیش فرض

    سلام
    کاغذهای گلاسه دو نوع دارند. یه نوعشون ضخیمه، و یه نوعشون نازک.
    اگه از کاغذهای گلاسه نازک استفاده کنید، بعداز اتو کشی خیلی خیلی راحت با یک اشاره از روی برد جدا میشه. رنگ هم اصلا روش پخش نمیشه.

    من وقتی که اتو کشی تموم میشه، فورا برد رو توی آب داغ قرار میدم. بعد از چند دقیقه کاغذ خیلی خیلی راحت از روی برد کنده میشه. البته با کاغذ گلاسه نازک ها.

  11. تشکرها از این نوشته :


  12. #8
    مدیر کل انجمن ها morteza_rk آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Apr 2009
    نام
    مرتضی رحیمی کردمحله
    نوشته ها
    2,071
    تشکر
    2,376
    تشکر شده 2,899 بار در 1,263 پست

    پیش فرض

    نه با پرینتر لیزری پاناسونیک چاپ میکنم. وقتی با اتو روی بورد حرارت میدم مقدار کمی پخش میشه که برای sam7x باعث میشه پایه ها خراب بشه.
    شما کاغذ رو بعد سرد شدن با آب میشورید یا هنوز داغه از برد جدا میکنید یا وقتی سرد شد جدا میکنید
    اصلا من در این کار هیچگونه استعدادی ندارم! چند بار امتحان کردم که افتضاح بود! بنابراین میدم به دوستام یا اینکه تهران برام بسازن. دوستام به روش سبحان عمل می کنن. یعنی آب داغ.
    .
    اَللّهُمَ صَلّ عَلی مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد وَ عَجّل الفَرَجَهُم


    وبلاگ شخصی من

  13. تشکرها از این نوشته :


  14. #9
    مدیرکل انجمنها
    تاریخ عضویت
    May 2011
    نام
    احسان صفامنش
    نوشته ها
    1,763
    تشکر
    919
    تشکر شده 2,261 بار در 1,056 پست

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط sobhan537 نمایش پست ها
    سلام
    کاغذهای گلاسه دو نوع دارند. یه نوعشون ضخیمه، و یه نوعشون نازک.
    اگه از کاغذهای گلاسه نازک استفاده کنید، بعداز اتو کشی خیلی خیلی راحت با یک اشاره از روی برد جدا میشه. رنگ هم اصلا روش پخش نمیشه.

    من وقتی که اتو کشی تموم میشه، فورا برد رو توی آب داغ قرار میدم. بعد از چند دقیقه کاغذ خیلی خیلی راحت از روی برد کنده میشه. البته با کاغذ گلاسه نازک ها.
    تشکر کاغذ داخل آب داغ خودش کنده میشه یا بعد چند دقیقه باید خودمون جدا کنیم. آب چقدر دما داشته باشه؟ جوش یا گرم. اتو باید زیاد بمونه یا کم

  15. #10
    مدیرکل انجمنها Doloop آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2011
    نام
    حسين
    نوشته ها
    1,964
    تشکر
    3,312
    تشکر شده 3,086 بار در 1,371 پست

    پیش فرض

    سلام
    فکر کنم احسان میخاد یه شرکت PCB بزنه

    من با گلاسه ضخیم میزدم نمیدونستم نازک هم داریم

    بعد از اتو مینداختم تو آب نسبتا گرم حدود 50 درجه بعد 15 دقیقه کاغذ که خیس میخورد با کمترین اشاره از روی بورد جدا میشد البته بعضی وقتا هم گوشه کنارا کاغذش میموند که توی آب با دست روش میکشیدم میرفت

    سنباده فوق العاده نرم حتما یادت نره در حد خش دار کردن سطح مسی نه گود برداری خیلی تاثیر داره باعث میشه سطح فیبر خشدار باشه که موقع اتو زدن جوهر خوب جذب فیبر بشه و به این راحتیا بلند نشه

    فقط اسم شرکت و آدرسشو بده که سفارشامونو از این به بعد به تو بسپاریم ...
    موفق باشی
    *** اللّهم عجّل لولیک الفرج ***

  16. کاربران : 3 تشکر کرده اند از شما Doloop برای ارسال این پست سودمند:


  17. #11
    مدیر انجمن sobhan537 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2012
    نام
    عبدالملکی
    نوشته ها
    1,084
    تشکر
    3,098
    تشکر شده 804 بار در 495 پست

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط esisafa نمایش پست ها
    کاغذ داخل آب داغ خودش کنده میشه یا بعد چند دقیقه باید خودمون جدا کنیم. آب چقدر دما داشته باشه؟ جوش یا گرم. اتو باید زیاد بمونه یا کم
    یک دقیقه بعدش یک دست نرم روش بکشیم، راحت کنده میشه.
    آب داغ داخل لوله. داغیش طوریه که نمیتونیم دستمون رو توش کنیم. یکی دو دقیقه بعد از اینکه برد رو توی آب داغ میزارید، کاغذ خودبخود باد میکنه و از مس جدا میشه. بعد دیگه راحت خودتون میتونید یک دست نرم روش بکشید تا همه کاغذ از برد جدا بشه.

  18. تشکرها از این نوشته :


  19. #12
    کاربر فعال processor آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2010
    نام
    محمد صداقتی
    نوشته ها
    171
    تشکر
    124
    تشکر شده 262 بار در 120 پست

    پیش فرض

    جالبه هرکی روش مخصوص به خودش رو داره
    اگه مشکل پخش رنگ دارین دلایلش مرغوب نبودن کارتریج ، تکون خوردن کاغذ روی برد ، و حرارت کم اتو می تونه باشه

    چرا داخل آب گرم میندازین ؟؟ بعد از پایان اتو کشیدن کاغذ رو آروم بکنید دیگه هیچ مشکلی نداره

    میشه جزئیات روش خودتون بگید لطفا.
    پرینت روی کاغذ گلاسه >> قرار دادن دقیق روی برد >> اتو کشیدن با حرارت بالا >>(زمان بستگی به ابعاد بر داره) پایان اتو کشیدن >> یه خرده واسا دستت نسوزه >> برداشتن کاغذ >> اسید کاری

  20. تشکرها از این نوشته :


  21. #13
    مدیرکل انجمنها
    تاریخ عضویت
    May 2011
    نام
    احسان صفامنش
    نوشته ها
    1,763
    تشکر
    919
    تشکر شده 2,261 بار در 1,056 پست

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Doloop نمایش پست ها
    سلام
    فکر کنم احسان میخاد یه شرکت PCB بزنه

    بعد از اتو مینداختم تو آب نسبتا گرم حدود 50 درجه بعد 15 دقیقه کاغذ که خیس میخورد با کمترین اشاره از روی بورد جدا میشد البته بعضی وقتا هم گوشه کنارا کاغذش میموند که توی آب با دست روش میکشیدم میرفت
    نه دادا خبری نیست.
    اون قسمتی که گفتید راحت با یک اشاره جدا میشد، منظورتون چقدر راحت بود؟ من بعد اتو داخل آب داغ هم انداختم ولی با آب سرد فرقی نداشت و مجبور شدم تمام کاغذ رو با دستم به نرمی پاک کنم که بازم بعضی ترک ها کنده شد. البته برای کاغذ لبه برای جای دست نذاشته بودم یعنی از اینه؟
    بازم به آزمایش ادامه میدم و روش های مختلف رو امتحان میکنم.
    بعدا با یک کسی که شیمی بدونه میخوام صحبت کنم ببینم راهی هست؟

    در ضمن میشه روی این طلق که برای تحقیق استفاده میکنن (طلق و شیرازه) با پرینتر لیزری یا جوهرافشان چاپ کرد؟ اگه میشه که روش های نوری هم امتحان کنیم

  22. #14
    مدیرکل انجمنها
    تاریخ عضویت
    May 2011
    نام
    احسان صفامنش
    نوشته ها
    1,763
    تشکر
    919
    تشکر شده 2,261 بار در 1,056 پست

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط sadeghbakhshi نمایش پست ها
    سلام
    اقای احسان دلیل اینکه از کاغذ روغنی استفاده میشه اینکه رنگ رو جذب نکنه و راحت تر به برد منتقل کنه
    راستی شما فیبر رو خوب سنباده میزنید؟
    اگر وقت بزاری و با لامینت کارکنی بهتره
    من خودم دنبالش بودم ولی زیاد ارزش نداشت برام
    راستی این سایت هم میتونه مفید باشه
    http://felezyab.persianblog.ir/post/45/
    ممنون فایل pdf و فیلم لینک رو دیدم. اما من خودم یک جورایی اوستای کارایی هستم که اینجا گفته. مشکل من چاپ فیبر نیست مشکلم چاپ فیبر برای sam7x هست آیسی 100 پایه. اونقدر فاصله ی پایه ها کم هست که اگر کاغذ بین ترک ها بمونه نمیشه با سوزن پاک کرد و اگر یکی از ترک ها پاک بشه نمیشه با دست درستش کرد.
    روشی که میخوام باید کاملا بدون دخالت دست باشه.

  23. تشکرها از این نوشته :


  24. #15
    Banned
    تاریخ عضویت
    Apr 2013
    نام
    صادق علی بخشی
    نوشته ها
    1,148
    تشکر
    1,183
    تشکر شده 1,276 بار در 702 پست

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط esisafa نمایش پست ها
    نه دادا خبری نیست.
    اون قسمتی که گفتید راحت با یک اشاره جدا میشد، منظورتون چقدر راحت بود؟ من بعد اتو داخل آب داغ هم انداختم ولی با آب سرد فرقی نداشت و مجبور شدم تمام کاغذ رو با دستم به نرمی پاک کنم که بازم بعضی ترک ها کنده شد. البته برای کاغذ لبه برای جای دست نذاشته بودم یعنی از اینه؟
    بازم به آزمایش ادامه میدم و روش های مختلف رو امتحان میکنم.
    بعدا با یک کسی که شیمی بدونه میخوام صحبت کنم ببینم راهی هست؟

    در ضمن میشه روی این طلق که برای تحقیق استفاده میکنن (طلق و شیرازه) با پرینتر لیزری یا جوهرافشان چاپ کرد؟ اگه میشه که روش های نوری هم امتحان کنیم
    سلام
    با هر طلق و پرینتری نمیشه
    من امتحان کردم چون میخواستم با لامینت همین کار رو توی دانشگاه انجام بدم
    هیچی دیگه پرینتر طلق رو لوله کرد تا روش چاپ کنه بخاطر حرارتی که داشت طلق به هم چسبید
    مجبور شدم پرینتر رو باز کنم و درش بیارم
    در ضمن طلقی که استفاده کردم از این طلقهای مدارچاپی بود
    طلقهای معمولی ضخیم تره و پرینتر نمیتونه بکشه توی خودش
    ولی یکسری طلق هست که برای اورهد استفاده میکنند من تجربه ی چاپ روی اونهارو داشتم
    مشکلی که اونها دارن اینکه موقع چاپ روش یک حاله یا موج میوفته
    بهترین چاپگر ها همون چاپگرهای مغناطیسی مدارچاپی هست

  25. کاربران : 3 تشکر کرده اند از شما sadeghbakhshi برای ارسال این پست سودمند:


  26. #16
    ناظم سایت KHM آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jul 2010
    نوشته ها
    1,047
    تشکر
    2,895
    تشکر شده 2,131 بار در 905 پست

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط esisafa نمایش پست ها
    در ضمن میشه روی این طلق که برای تحقیق استفاده میکنن (طلق و شیرازه) با پرینتر لیزری یا جوهرافشان چاپ کرد؟ اگه میشه که روش های نوری هم امتحان کنیم
    نه رو اونا اصلا پرینت نزن...شاید چنتا بزنه ولی پرینترو خراب میکنه...من خودم اینکارو کردم:د
    رو کاغذ ترنسپرنت پرینت میگیرن...دقیقآ مثل همو طلقه ولی مقاوم در برابر حرارت...(طلق آب میشه)

  27. کاربران : 3 تشکر کرده اند از شما KHM برای ارسال این پست سودمند:


  28. #17
    کاربر فعال processor آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2010
    نام
    محمد صداقتی
    نوشته ها
    171
    تشکر
    124
    تشکر شده 262 بار در 120 پست

    پیش فرض

    آقای صفامنش تمام خونه زندگیمو بهم زدم برد رو پیدا نکردم
    اما
    یه عکس پیدا کردم واسه lpc1313 اینجا آپ کردم
    تصاوير کوچک فايل پيوست تصاوير کوچک فايل پيوست برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام: IMG_4534.jpg
مشاهده: 15
حجم: 80.3 کیلو بایت  

  29. تشکرها از این نوشته :


  30. #18
    مدیرکل انجمنها
    تاریخ عضویت
    May 2011
    نام
    احسان صفامنش
    نوشته ها
    1,763
    تشکر
    919
    تشکر شده 2,261 بار در 1,056 پست

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط processor نمایش پست ها
    آقای صفامنش تمام خونه زندگیمو بهم زدم برد رو پیدا نکردم
    اما
    یه عکس پیدا کردم واسه lpc1313 اینجا آپ کردم
    ممنون. میشه دقیقا مراحل درست کردن همین بورد رو بگین که اینطور بدست اومده.
    البته باید بگم که فکر کنم پایه های lpc1313 از sam7x بزرگتر و فاصله دارتر هستن. درسته یا نه. اگر باشه که قطعا کار خیلی راحتر میشه.
    فاصله ی پایه های sam اونقدر کمه که اومدم برای افزایش فاصله بین ترکها اندازشونو به 10 یا 8 رسوندم. میدونید چی شد. پرینتر لیزری نتونست ترکها رو درست چاپ کنه و روی کاغذ قطع و وصل شدن تا برسه به بورد.!!!!!

  31. #19
    کاربر فعال processor آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2010
    نام
    محمد صداقتی
    نوشته ها
    171
    تشکر
    124
    تشکر شده 262 بار در 120 پست

    پیش فرض

    ترک هایی که توی این برد استفاده شده 0.3 هست
    البته من افتخار دیدن اتمل رو نداشتم اما stm و lpc یکی بودن
    اصول کار همون که همه جا نوشتن
    نکاتی رو که باید رعایت کنید کارتریج اورجینال پرینتر یا با کیفیت بالا استفاده کنید ، ببین پرینترت تو چه سایزی بالاترین دقت رو داره واسه خودم a4 رو دقیق میزنه و بقیه سایز ها واسه کار ما مناسب نیست
    پرینتی که میگیری نباید هیچ قطعی یا کنده شدن قسمتی از طرح توش نباشه چون ممکنه توی مرحله بعدی قسمتی از ترک ها خوب نیفته که مشکل رو زیاد میکنه
    از کاغذ روغنی استفاده کن
    سنباده فوق العاده نرم حتما یادت نره در حد خش دار کردن سطح مسی نه گود برداری خیلی تاثیر داره باعث میشه سطح فیبر خشدار باشه که موقع اتو زدن جوهر خوب جذب فیبر بشه و به این راحتیا بلند نشه
    طرح رو برد قرار بده و باچسب محکمش کن
    بعد میرسه به اتو کشیدن بعد از این مرحله کافیه کاغذ رو از روی برد جدا کنی بدون نیاز به آب گرم و سرد و ... آروم از روی برد بردار

  32. کاربران : 3 تشکر کرده اند از شما processor برای ارسال این پست سودمند:


  33. #20
    مدیرکل انجمنها
    تاریخ عضویت
    May 2011
    نام
    احسان صفامنش
    نوشته ها
    1,763
    تشکر
    919
    تشکر شده 2,261 بار در 1,056 پست

    پیش فرض

    دوباره بررسی کردم دیدم فاصله و اندازه ی پایه های lpc1313 و sam7x یکسان هستن و فقط تعداد پایه ها فرق میکنه. عرض هر پایه 0.2 و فاصله ی مرکز پایه ها با هم 0.5 میلی هست.
    فعلا کم اوردم. یک جای کار میلنگه.
    فکر کنم پرینتر هم از وقتی شارژش کردم کیفیتش کمتر شده که موقع چاپ ترکهای افقی باریکتر از 12 قطع و وصل میشن.
    فکر کنم کاغذ خوبی ندارم چون بعد اتو زدن هم هنوز داغ بود کاغذ رو برداشتم ولی کمرنگ شده بود.
    بعد اتو گذاشتم داخل آب داغ، کاغذ بین ترکها موند. برای تست از آبلیمو استفاده کردم و کاغذها نرم تر شد راحت کنده شدن. ولی خرابی هر چند کم به بار اومد و بعضی ترکها قطعی خیلی ریز دارن.

    میخوام بدونم این قطعی های ریز با لحیمکاری وصل میشن بدون اینکه ترکها به هم اتصال کنن؟
    ویرایش توسط esisafa : 20-05-2014 در ساعت 18:53

صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •